Saturday, August 1, 2009

Bible, Al-Qur'an dan kita...

bismillah...

seperti yang kita semua ketahui..mubaligh kristian sentiasa menyebarkan agamanya di merata tempat... berwaspadalah..antara artikel yang plg mengejutkan ana di saat ini ialah... artikel mengenai penggunaan nama Allah di dalam buku2x kristian untuk menyesatkan kita... ana tertanya -tanya...buat apalah nk menegakkan agama kristian tu oi...asyik penuh penipuan je.. contoh risalah kristian yang menyesatkan....maaflah..ana x dpt beri gmbaran yg jelas psl gmbar ni... ana trbaca salah satu tajuk dalam majalah Al-Islam yg mmbangkitkan hal ini... utk pengetahuan semua , buku ini dtulis dgn basmalah dan nama Allah tetapi memngandungi unsur-unsur bertentangan dgn islam...nah , sudah jelas dgn buktinya sekali...!!!
kristian menggunakan nama Allah,Tuhan Yang Sebenar utk menyesatkan org...bukan kah mereka selalu meminta kepada jesus tuhan mereka? kenapa nk guna nama tuhan umat islam...? nmpak sgtlah nk menyesatkan org lain...ISLAM x prnah menarik manusia dgn cara yg kotor atau menyesatkan org lain...tetapi islam mmpunyai pesona yg membawa cahaya yg boleh mmbuka hati manusia dgn izin Allah..InsyaAllah...
klau antum ingin melihat risalah ini dgn jelas lg dan basmalah yg ana nyatakan... blhla taip 'rahsia jalan yang lurus' di google dan select picture...kemudian ambillah saiz plg besar..smoga kita djauhkan dari kesesatan ...seperti yg kita mohon pada Allah dlm bacaan solat kita dlm surah Al-fatihah ayat ke 6-7...YG BRMAKSUD..
6: Tunjukilah kami jalan yg lurus,
7: (YAITU) jalan org2x yg tlh engkau anugerahkan ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yg dmurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat"
MASYA ALLAH... INDAH NYA HIDUP DALAM ISLAM..DI SEBALIK BACAAN AL-FATIHAH YANG KITA BACA DLM SOLAT, RUPA-RUPANYA KITA TELAH BERDOA MOGA DIJAUHKAN DARI PERMASALAHAN HIDUP KITA SEPERTI SKRG INI...MOGA KITA SENTIASA BERADA DIJALAN YG LURUS DI ATAS KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.. AMIN...

No comments:

Post a Comment