Thursday, June 23, 2011

interpretasi sebuah kehidupan..

kehidupan...
sebuah perkataan yang amat memeritkan bagiku...
padaku,
kehidupan ibarat satu penyeksaan...
maka benarlah kata murabbiku...
dunia merupakan neraka bagi orang mu'min dan syurga bagi orang kafir...
tapi..
andai aku selayaknya bisa mengemudi kapal ini...
pasti ia tidak akan karam dalam lautan sia-sia...
Aku ...
seharusnya kuat menjadi diriku...
tapi....
aku berasa lemah...
aku berasa aku perlu bergantung harap pada insan lain..

hari ini...
setelah ditegur oleh sahabatku....
baru aku sedar..
kenyataan itu perit..
tapi itulah yang mendewasakan kita...

andai aku mengibar bendera putih saat ini...
mahukah aku bangun di akhirat nanti dengan seribu satu sesalan..???
mahukah aku tergolong bersama mereka yang berkata : "Alangkah baiknya jika aku hanyalah seketul tanah"...????

Ya Allah...
kenapa aku selemah ini???
Aku rasa seperti mahu jatuh dan menyerah...
Tetapi....
Aku tahu..
Aku masih waras dan kuat hanya keranamu Ya Allah..

Terima Kasih sahabatku...
Kau menyedarkan aku...
biarpun kata - katamu ibarat pedang yang menghiris kalbu...
namun aku sedar aku sudah jauh...
jauh dari impian ku...
jauh dari cita - citaku...
jauh dari Rabbku...

Aku hanya mampu berdoa,
dan berusaha sehabis boleh..
agar aku bisa lega menyerahkan segala - galanya kepada
Allah....
Subhanahu Wa Taala...
Bismillahhi tawakkaltu Alallah...
Wala haula wala quwwata illa billahhil aliyyil Azim...


No comments:

Post a Comment